Oktatók
Terbe Rita
2000-ben végeztem a BME (Budapesti Műszaki Egyetem) Építészmérnöki karán. Azóta tervező építészként dolgozom. Főbb munkáim: pécsi Kodály Központ belsőépítészeti tervezése, Népliget Center Irodaház építészeti tervezése. Ez utóbbiért kollégáimmal együtt 2010-ben Pro Architectura díjat kaptunk. 2002-2005 között a BME Doktori Iskolájának hallgatója voltam, ahol 2007-ben abszolutóriumot szereztem. 2004-2006 között elvégeztem az ÉME, Mesteriskoláját (XVIII. Ciklus). BME Építészmérnöki karán oktató, valamint 2011 óta GYIK Műhelyben csoportvezető oktató vagyok.
Varga Virág
Varga Virág vagyok, festőművész és művésztanár, az Artus Stúdió tagja, 2014 óta a GYIK Műhely tanára. Rajz tanári és angol szakos bölcsészdiploma megszerzése után 2008-ban diplomáztam a Nápolyi Képzőművészeti Akadémia festő szakán. A gyerekekkel közös alkotómunka alapját saját képzőművészeti tapasztalataim adják. A vizualitás, a látás, a különféle anyagokkal való kísérletezés (verbalitáson innen és túl) jó eszköz a világ, magunk és gondolkodásunk megértéséhez, vagy épp az érthetetlenség elfogadásához, új utak kutatásához. A gyerekek minden életkorban teljes értékű alkotótársak ebben a folyamatban, ha jól figyelünk, újra és újra megtanulhatunk tőlük játszani.
Eplényi Anna
Tájépítész-mérnök, rajztanár, 3 kislány elfoglalt édesanyja vagyok. 22 éve tanítok a Műhelyben, jelenleg mint annak vezetője szervezkedem. A Kós Károly Ének-zenetagozatos Általános Iskolában végeztem, ahol Sinkó István volt rajztanárom, ezalatt kezdtem diákként járni a GYIK-ba. A BCE Tájépítészeti Karán szereztem tájépítész-mérnöki diplomát 2005-ben (MSc), ezzel párhuzamos a Szegedi Tudományegyetem Rajz – Művészettörténet szakán pedig rajztanári végzettséget 2006-ban (BA). A MATE Kertművészeti Tanszékén docensként szabadkézi rajzot, kerttörténetet, tájképfestészet-történetet, szobrászati modulokat tanítok magyar és angol nyelven, de mint vendégóraadó a BME, DE, és MOME-n, és több nemzetközi egyetemen is tanítottam korábban. A GYIK-módszertant kiterjesztem kreatív tájépítészeti óráimba és e két korosztály kölcsönösen inspirálja bennem egymást. A GYIK-módszertan témában többtucat szakmai cikk és két könyv társszerzője lettem.
Dózsa Kamilla
2012-15 között a Képzőművészeti Egyetem Képzőművészet-elmélet szakán tanultam, majd 2015-18 között divattervezést a koppenhágai KEA- Copenhagen School of Design and Technology-n és az amszterdami Amsterdam Fashion Institute-on. Utóbbi két képzés nagy hangsúlyt fektetett a környezettudatos, fenntartható gondolkodás átadására, ez ma is meghatározó része az életemnek. Tanulmányaimat követően több magyar márkának dolgoztam munkavállalóként és szabadúszóként, többek között gyártás koordinátor, tervező, kreatív tanácsadó munkakörben, illetve fotózásokon stylistkodtam és divatújságíró is voltam. 2024-ben kezdtem kreatív workshopokat tartani szabadúszóként, munka mellett pszichológiát és művészetterápiás csoportvezetést tanulok.
Törőcsik Katalin
Középiskolás koromban kezdtem el egyedi papírtárgyakat készíteni, ezeket részben vagy egészben papírhulladékok felhasználásával, összeragasztással és kasírozással hoztam létre. Mindig szerettem kisplasztikákat csinálni, érdekeltek a kollázsok, a művészkönyvek és az assemblage-ok, vonzódtam a papírhoz, az applikációs technikákhoz és a ragasztáshoz. Ebből adódott, hogy a csomagolástervezés szakot végeztem el a sporoni Alkalmazott Művészeti Intézetben 2001-ben. Számomra a legérdekesebb tevékenység a dobozok, a könyvek, a papírbábok és a papírmasé tárgyak készítése. A tárgyalkotás mellett elsősorban művészetpedagógiával foglalkozom. Alapítótagja és munkatársa voltam a győri MOKKA Csoportnak, és közben diplomát szereztem andragógiából és elvégeztem a MOME tanárszakos képzését is. Dolgoztam szervezőként és grafikusként a közművelődésben, múzeumpedagógiai és közösségi művészeti projektekeket szerveztem és valósítottam meg. Témavezető voltam a digitális tananyagfejlesztés egyik területén, ahol többek közt a vizuális kultúra tantárgyhoz fejlesztettünk tankönyvsorozatot. Jelenleg tanárként dolgozom egy budapesti középiskolában, az egyetemi felvételire felkészítő órákat tartok, és a Magyar Képzőművészeti Egyetem mentorképzésére járok.
Martincsák Kata
A Magyar Képzőművészeti Egyetem képzőművészet-elmélet szakán végeztem 2021-ben, majd 2025-ben az ELTE Művészettörténet MA képzésén szereztem diplomát. 2019 óta veszek részt a GYIK Műhely nyári táboraiban, nyári táborokat, workshopokat és évközbeni csoportokat is tartok a 9-12 éves korosztálytól egészen felnőttekig. Rendszeresen rendezek kiállításokat, publikálok angol és magyar nyelven. Jelenleg a Néprajzi Múzeum MaDok-programjában dolgozok muzeológusként, ahol a privátfotóval foglalkozok.
Szalka Sári
Szalka Sára Villő vagyok. A Magyar Képzőművészeti Egyetemen végeztem, festőművész szakon. A műtermi munka mellett azóta a tanári szakot végzem, és a Gyik műhely tanára vagyok két éve. Gyermekekkel több, mint tíz éve foglalkozom különböző programokon keresztül. Számomra mind művészként mind tanárként kiemelkedően fontos az alkotás közvetlensége, a gyerekeket a vizuális kifejezés bátorságában szeretném segíteni, a kompozíciós érzék játékos fejlesztése mellett.
Bojti Erzsi
Bojti Erzsébet vagyok, 2023 óta a Gyik Műhely tanára.A Képzőművészeti Egyetemen végeztem díszlet - , jelmez - bábtervező szakon. Kamaszkorom óta foglalkozom gyerekekkel, három év látványtervezői működés után fordultam a pedagógiai terület felé. Évek óta tartok szakköröket, táborokat, felnőtt workshopokat képzőművészeti fókusszal. A Gyik Műhely rengeteget formált rajtam, nagyon sokat gazdagodtam általa, miképp lehet valódi megértéssel, kapcsolódással fordulni a művészet felé, hogyan lehet kísérletező, felfedező, gondolkodó attitűddel közel kerülni hozzá. Állandóan tanulok és fejlődök a gyik módszertannak köszönhetően.Legnagyobb élmény és legfontosabb cél számomra a gyerekekkel, mikor felébred bennük a kíváncsiság, a véleményalkotás, a játékos alkotási és kifejezési vágy. A legcsodálatosabb számomra, hogy részese lehetek a felrázóan őszinte alkotói folyamataiknak.
Pogáts Ildikó
Pogáts Ildikó vagyok, szociológus és gyógypedagógus hallgató az ELTE-n. Gyermekekkel való munkám során a biztonságos, elfogadó légkör megteremtését tartom elsődlegesnek. Olyan teret, ahol a gyerekek felszabadultan és örömmel alkothatnak. A GYIK műhelyben lehetőségem van arra, hogy a vizuális nevelést társadalmi érzékenységgel és pedagógiai tudással kapcsoljam össze. Hiszem, hogy a szabad alkotás során a gyerekek nemcsak önmagukat fejezik ki, hanem tanulnak kockázatot vállalni, kudarcot megélni, együttműködni és kérdezni. A kortárs művészetek kérdésfelvetései, a változatos anyaghasználat és az élményszerű, érzékszervi alapú megközelítés mind hozzájárul ahhoz, hogy a gyerekek valóban saját, érvényes vizuális válaszokat adhassanak a világra.
Vereczkey Szilvia
Ferenczy Noémi-díjas textilművész, képzőművész tanár, Szabadúszó textilművészként dolgozom több évtizede. Autonóm textilek, és egyedi öltözék kiegészítők tervezésével, és kivitelezésével egyaránt foglalkozom. 20 évig tanítottam a "Kisképző" Textil Szakán, ragyogó, tehetséges gyerekeket tanítottunk tanártársaimmal a textiltervezés alapjaira, legfontosabb ágaira, felkészítve tanítványainkat a különböző művészeti egyetemi felvételijükre. Most, hogy "szabad lettem", szeretném kipróbálni magam egy számomra teljesen új korosztályban Terbe Rita építész társam segítőjeként, reményeim szerint hasznos, inspiráló társaként. Unokám, Andris egyidős azzal a korosztállyal, akiket tanítani fogok ebben az évben, így nagy izgalommal várom az elkövetkezendő hónapokat. Remélem, ennek a számomra új korcsoportnak a tanítása, foglalkoztatása legalább akkora öröm lesz számomra, mint az eddigi művésztanári munkám során tapasztalt öröm érzése volt a Kisképzőben, a személyes korrektúráink alkalmával.
Deák Panka
Deák Panka tervezőgrafikus-illusztrátor, pedagógus, művészetterapeuta vagyok. Érdeklődésem az egyetem évei alatt (Magyar Képzőművészeti Egyetem) a gyermekkönyv-illusztráció felé fordult, ez illusztrált könyvekben manifesztálódott. Az utóbbi években újra tanítani kezdtem, saját szakköröket vezettem, és 2023 ősze óta a GYIK műhely tanára vagyok. Két kislányom van, akik szintén inspirálnak arra, hogy a vizuális alapokban mélyedjek el. Egyre jobban érdekelt a művészet, alkotás lelki szempontból, illetve a segítség-nyújtás a művészet eszközeivel: 2024-ben szereztem meg művészetterapeuta bizonyítványom. Azóta tartok művészetterápiás foglalkozásokat felnőtteknek is.
Schmidt Gertrúd
Schmidt Gertrúd vagyok, textiltervező iparművész, vizuális nevelés-környezetkultúra szakos pedagógus, 17 évig a LARK vizuális angol komplex nyelvtanítási program művészeti vezetője. A program módszertanának kialakításában jelentős szerepet játszott a GYIK-Műhely, ahol 2004 óta tanítok. Szavakban nehéz kifejezni azt a különleges kapcsolatot, melyet a műhelyben a gyerekekkel minden alkalommal megteremtünk. Puha falsarkokat emelünk, festődik, fonódik, csomózódik együtt a gondolat, a gesztus, a pillanat, egy nyom maradványa, egy technika felfedezése. Mindezek együtt titkosan gyógyítók, szerények, igazságokban erősítők: az alkotás örömét adják. Jelenleg gyermekcsoportot nem vezet, hanem a felnőttképzésben, és nyári táborokban vesz csak részt.
Farkas Rita
A Magyar Képőművészeti Egyetem képgrafika és tanár szakán végeztem. Harmad diplomát Pécsen szereztem művészetterápiából.Sokáig tanítottam középiskolában. Többször voltam osztályfőnök. Az óráim mellett a diákok és kollégák részére is szerveztem alkotókört és egy murális projektet is vittünk, mely során több, mint száz diákkal dekoráltuk ki az iskola falait az évek során. A Ludvig Múzeumban és a Néprajzi Múzeumban is hosszabb ideig dolgoztam múzeumpedagógiai és néha grafikai feladatokat ellátva. Jelenleg a Made by You kerámia studióban dolgozok, ahol tematikus workshopokat is vezetek és a gyerekek részére szervezett nyári táborokban is rendszeresen részt veszek. Emelett a GYIK Műhelyben tartok foglalkozásokat és a Bátor Tábornál vagyok önkéntes (Suli Program, táborok). A tanári pályám során mindig is célom volt , hogy átadjam az alkotás örömét, szabadságát és a kreativitásban rejlő rengeteg lehetőséget és, hogy mindez mennnyire hatással van a hétköznapjainkra. Ezen kívűl pedig, hogy megmutassam a játékból, játékosságból nem kell kinőni- vagy legalábbis szerintem nem érdemes. A pedagógia munkák mellett, amennyire időm engedi, aktívan alkotok (rajzolok, festek, varrok- hol ruhát, hol plüss szörnyeket, horgolok, falat dekorálok...). Szeretek új technikákat megísmerni, kísérletezni.
Sik Dorka
Sik Dorka vagyok, kapcsolatom a GYIK Műhellyel kisgyerekkoromban - ezelőtt három évtizeddel - kezdődött. A műhely olyan látásmódot és élményt adott nekem, ami az életem minden területén jelen van, azóta is. Számomra a GYIK mindig egyet jelentett a szabadsággal. Első diplomámat óvodapedagógia szakon szereztem. A gyerekekkel legszívesebben a vizuális nevelés területén tevékenykedtem, a képzőművészeti tevékenységekben tudtam velük leginkább kapcsolódni. Lenyűgöző volt látni, ahogy feloldódnak az alkotásban, és figyelni, hogyan jelennek meg ebben a folyamatban érzelmi-indulati életük lenyomatai. Interkulturális szakértőként tíz éven át dolgoztam tanárként és segítőként a közoktatásból kihulló fiatalokkal, és a művészeti projektek ott is alapját képezték a közös tevékenységeinknek, egyéni és közösségi szinten egyaránt.
Sok éven át foglalkoztam kortárs tánccal és mozgásimprovizációval, mindig is érdekelt az alkotás mozgásos-testi aspektusa is. 2018-ban pszichodinamikus mozgás- és táncterapeutaként szereztem oklevelet, és a módszer egyes elemeit a gyerekekkel, fiatalokkal való munkámban is alkalmazom. 2025 tavaszán csatlakoztam a GYIK Műhely tanári csapatához. Az alkotás óvodás kislányommal a mindennapjaink része, sokat tanulok tőle, és a GYIK-os gyerekektől is. Ősztől pedig a Corvin Rajziskola illusztrátor szakán tanulok majd tovább.
Czenthe Kata
Tájépítészként egyedi fajátszóterek tervezésével foglalkozom, a Gyik Műhelyben való oktatást pedig sok éve az egyik legkedvesebb elfoglaltságomnak tekintem, ahol pedagógus énem találkozhat a mérnöki és a kreatív alkotóművész énemmel és különleges gyermek-alkotásokban formát ölthet. 2016 óta vezetek önálló foglalkozás-sorozatot művész kollégáimmal, ahol korszakokon átívelő izgalmas tematikákkal kísérletezünk. Fontosnak tartom, hogy a foglalkozásoknak legyen kerete, és boldog vagyok, ha ezt a gyermekek szétfeszítik, a legkülönbözőbb alkotásokat létrehozva. Szeretném, ha megtapasztalnák, hogy érvényesek az ötleteik, hogy szabad egymást inspirálni, hogy lehet az eszközöket a megszokottól eltérően használni. Hiszem, hogy minden gyermekben életkortól, szociális és társadalmi helyzettől teljesen függetlenül benne van az alkotás vágya, s legfőbb szándékom ezt az alkotói vágyat elősegíteni, napvilágra hozni csodaszép alkotásokban.