Oktatók


Filó Vera

Színháztörténészként végeztem a Veszprémi Egyetemen. Legtöbbet grafikusként dolgoztam (Gyerekszem Egyesület, PxB, Tellum, Karton Galéria, Koller Galéria), de működtem képregényrajzolóként (Jákob kobak), drámaíróként (3x Örkény István drámaírói ösztöndíj, Szép Ernő díj) és illusztrátorként is (Karafiáth Orsolya, Erdős Virág, Szalóky Ági, Gubás Gabi). 2009 óta ikonfestészetet tanulok (ikonocska-blogspot.hu). 2012-ben Mesepedagógiát, 2015-ben Hagyományos mesemondást tanultam, tulajdonképpen “ezek miatt” csöppentem gyerekközelbe. Meséltem múzeumban, kórházban, gyermekotthonban, gyereknapon, tanfolyamon, ovisnak, kamasznak. A Gyík műhely munkájában 2015-ben kapcsolódtam be, Varga Virággal és az ovis csoporttal.



Füri Katalin

Művészettörténész vagyok, a Színház- és Filmművészeti Egyetemen tartok művészettörténeti kurzusokat, alkotó táborokat szervezek és a GYIK Műhelyben dolgozom együtt Andorka Julival. Gyakran keverem az elméleti oktatást kreatív gyakorlati feladatokkal. Úgy gondolom, hogy az alkotói folyamat megtapasztalása nagyon fontos és meghatározó része a tanulásnak, művészetelméleti munkának. Oktatói (és kutatói) tevékenységemben kiemelt helyen áll a múzeumi tanulás és a befogadói élmény vizsgálata, ezért gyakran használom a múzeumi teret, a kiállított műveket játékhoz, tanításhoz, feladatokhoz. Részt vettem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Nevelés Művészettel művészetterápiás programján, a GYIK Műhelyben a művészetterápiás szemléletet tartjuk szem előtt.



Kara Dávid

2015-ben végeztem a Képzőművészeti Egyetemen grafikusként, jelenleg fénytechnikával és a kreatív médiaismeret módszertanával foglalkozom.



Schmidt Gertrúd

Schmidt Gertrúd vagyok, rajztanár, iparművész.



Szentandrási Dóra

Szentandrási Dóra, építész. 2011-ben indítottuk Terbe Ritával térlátás fejlesztő csoportunkat. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek térbeli kreatív gondolkodását fejlesszük, kiegészítve ezzel az óvodai, iskolai vizuális nevelést. Elkészítettem a UART Alkotó dobozt, hogy a programunk minél több gyerekhez eljuthasson. Jelenleg online térlátás fejlesztő módszertan kidolgozásával foglalkozom.



Terbe Rita

2000-ben végeztem a BME (Budapesti Műszaki Egyetem) Építészmérnöki karán. Azóta tervező építészként dolgozom. Főbb munkáim: pécsi Kodály Központ belsőépítészeti tervezése, Népliget Center Irodaház építészeti tervezése. Ez utóbbiért kollégáimmal együtt 2010-ben Pro Architectura díjat kaptunk. 2002-2005 között a BME Doktori Iskolájának hallgatója voltam, ahol 2007-ben abszolutóriumot szereztem. 2004-2006 között elvégeztem az ÉME, Mesteriskoláját (XVIII. Ciklus). BME Építészmérnöki karán oktató, valamint 2011 óta GYIK Műhelyben csoportvezető oktató vagyok.



Varga Virág

Festőművész, rajz- és vizuális nevelés tanár, az Artus Stúdió tagja.



Tettamanti Ádám

2014-ben végeztem a Képzőművészeti Egyetemen. Főként festészettel és rajzolással foglalkozom, bár eredetileg képgrafikus szakon diplomáztam. Már az egyetem alatt részt vettem több gyerekeknek tartott alkotótáborban oktatóként, majd elvégeztem a képzőművész-tanár szakot is. A vizuális művészet mellett zenével is foglalkozom. Számomra az alkotás jelenti az elsődleges utat a világ megismerése, megértése, és megélése felé. Ennek a szemléletnek a közvetítése pedig egy felelősségteljes, gyönyörű kihívás.



Czenthe Kata

Tájépítész-mérnök hallgató, a Szent István Egyetem Tájépítészeti Karán, kreatív lelkű művészeti oktató a GYIK Műhelyben. Eplényi Anna és Schmidt Gertrúd segítő oktatója voltam egy éven keresztül, és 2016 őszétől saját kurzust indítottunk képzőművész kollégámmal Tettamanti Ádámmal.
Egész gyermekkorom a GYIK Műhely szemléletében telt el édesanyámnak köszönhetően, annak ellenére, hogy a Műhelybe gyermekként soha nem jutottam el. Viszont belém ivódott valami abból az ősi alkotó erőből, ami szükséges ahhoz, hogy a gyermekeknek szívvel-lélekkel át tudjunk adni valamit abból a csodából, amivel a való életben, átlagos környezetben soha nem találkoznának.
Hiszem, hogy minden gyermekben életkortól, szociális és társadalmi helyzettől teljesen függetlenül benne van az alkotás vágya, s legfőbb szándékom ezt az alkotói vágyat elősegíteni, napvilágra hozni csodaszép alkotásokban.



Kárpáti Gergely

2015-ben diplomáztam a Magyar Képzőművészeti Egyetem Képgrafika, majd 2016-ban Képzőművész-tanár szakán, ez után kezdtem a GYIK műhelyben segédként és fotósként. 2017 nyarán Varga Virággal és Kara Dáviddal szerveztünk GYIK-tábort. A GYIK-műhely erősségét abban látom, hogy sokféle anyag és technika tapasztalatát kínáljuk a gyerekeknek, a szokottól eltérő nézőpontok vizsgálatára, nyitottságra, a rutinmegoldásokból való kilépésre buzdítjuk őket, ami később bármilyen területen előny lehet.



Eplényi Anna

Tájépítész-mérnök, rajztanár, 2 kislány elfoglalt édesanyja vagyok. 17 éve tanítok a Műhelyben, jelenleg mint annak vezetője szervezkedem. A Kós Károly Ének-zenetagozatos Általános Iskolában végeztem, ahol Sinkó István volt rajztanárom, ezalatt kezdtem diákként járni a GYIK-ba. A BCE Tájépítészeti Karán szereztem tájépítész-mérnöki diplomát 2005-ben (MSc), ezzel párhuzamos a Szegedi Tudományegyetem Rajz – Művészettörténet szakán pedig rajztanári végzettséget 2006-ban (BA). 2013-ban doktoráltam a Kalotaszegi Tájkarakter leírásából. Jelenleg a SZIE Kertművészeti Tanszékén adjunktusként szabadkézi rajzot, kerttörténetet, tájképfestészet-történetet, természeti geometriát, szobrászati modulokat és környezetpszichológiát tanítok magyar és angol nyelven, de mint vendég óraadó a BME, DE, és MOME-n, és több nemzetközi egyetemen is tanítottam korábban (Sheffield, Bécs, Jelgava, Tartu). A GYIK-módszertant kiterjesztem kreatív tájépítészeti óráimba és e két korosztály kölcsönösen inspirálja bennem egymást. A GYIK-módszertan témában egy tucat szakmai cikk és két könyv társszerzője (Jártamban-Kertemben és TÁJ-TÉR-TÁR).



Schéner Ildikó

2015 óta a Tárt Kapu Galéria munkatársa vagyok, ahol a programok, kiállítások szervezése mellett múzeumpedagógiai foglalkozásokat, és mint művészetterapeuta, művészetterápiás csoportot vezetek. A galériában kezdtem el alkalmanként gyerekeknek alkotó foglalkozásokat szervezni Tillmann Hanna képzőművésszel, akivel 2016 óta már saját foglalkozásunkat vezetjük Futrinka néven. A Futrinkát az olasz Segni Mossi módszer és képzés ihlette, melyet 2016 /2017-ben végeztem el. A módszer a mozgás és nyomhagyás kapcsolatával, a mozgás közbeni nyomhagyással kísérletezik. Eredetileg olasz bölcsészként végeztem, és továbbra is vonzz az olasz kultúra, főként az olasz művészetpedagógiai módszerek, melyek közül leginkább Bruno Munari olasz művész és feltaláló módszere és alkotóműhelyei inspiráltak. Munariéhoz hasonló szemlélettel találkozom a GYIK műhelyben is, ahol a gyerekek nyitottságát és kreativitását egy olyan technikai tudással támogatják meg és viszik előre, amivel aztán a kísérletezés, tapasztalás és megismerés útján megszületik a szabad, egyéni alkotás.



Andorka Júlia

Művészettörténész vagyok és angoltanár. Jelenleg egy Roma programban tanítok a Közép-európai Egyetemen és Füri Katival együtt a GYIK Műhelyben tartok művészeti foglalkozásokat gyerekeknek. Régóta foglalkozom múzeumpedagógiával, érdekel az alternatív pedagógia és az ökológiai gondolkodás.Elvégeztem a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Nevelés Művészettel programját, az itt szerzett művészetterápiás szemlélet, amelyben azóta is képzem magam, munkám lényeges eleme. Budapesten élek, egy 11 és egy 8 éves kislányom van.



Dani Boglárka

1984-ben születtem Baján, 2012-ben diplomáztam a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika szakán. E két időpont között jártam textil szakra Baján, grafikus szakképzést kaptam Óbudán és rengeteg érdekes embertől tanultam hogyan válhatnék nyitott szívű, kihívásokat kereső emberré, alkotóvá. Olyan dolgokat szeretek kitalálni és megvalósítani, melyek jobbá tehetik a világot. Lehet ez egy bábszínház megépítése gyerekekkel, köztéri installáció, egy szépen felújított lom vagy egy pop-up könyv mélytengeri lények életéről. Szeretek otthont adni gazdátlan dolgoknak, és élettel megtölteni azt, amivel mások nem foglalkoznak.



Poór Dorottya

2017-ben diplomáztam a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán.
2015 óta egyre jobban érdekelnek a csoportos együttműködés különböző formái-ezzel együtt az oktatás is. Azóta tartottam foglalkozást felnőtteknek és gyerekeknek is, dolgoztam az Artemisszió gyerekprogramjában és az Átváltozó Egyesülettel.
2016 óta tanítok a GYÍK műhelyben Andorka Júliával és Dani Boglárkával.
Képzőművészként jelenleg az étkezés/ételkészítés és a művészet metszetében tevékenykedem.