Oktatók


Kara Dávid

2015-ben végeztem a Képzőművészeti Egyetemen grafikusként, jelenleg fénytechnikával és a kreatív médiaismeret módszertanával foglalkozom.



Schmidt Gertrúd

Schmidt Gertrúd vagyok, rajztanár, iparművész.



Szentandrási Dóra

Szentandrási Dóra, építész. 2011-ben indítottuk Terbe Ritával térlátás fejlesztő csoportunkat. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek térbeli kreatív gondolkodását fejlesszük, kiegészítve ezzel az óvodai, iskolai vizuális nevelést. Elkészítettem a UART Alkotó dobozt, hogy a programunk minél több gyerekhez eljuthasson. Jelenleg online térlátás fejlesztő módszertan kidolgozásával foglalkozom.



Terbe Rita

2000-ben végeztem a BME (Budapesti Műszaki Egyetem) Építészmérnöki karán. Azóta tervező építészként dolgozom. Főbb munkáim: pécsi Kodály Központ belsőépítészeti tervezése, Népliget Center Irodaház építészeti tervezése. Ez utóbbiért kollégáimmal együtt 2010-ben Pro Architectura díjat kaptunk. 2002-2005 között a BME Doktori Iskolájának hallgatója voltam, ahol 2007-ben abszolutóriumot szereztem. 2004-2006 között elvégeztem az ÉME, Mesteriskoláját (XVIII. Ciklus). BME Építészmérnöki karán oktató, valamint 2011 óta GYIK Műhelyben csoportvezető oktató vagyok.



Tettamanti Ádám

2014-ben végeztem a Képzőművészeti Egyetemen. Főként festészettel és rajzolással foglalkozom, bár eredetileg képgrafikus szakon diplomáztam. Már az egyetem alatt részt vettem több gyerekeknek tartott alkotótáborban oktatóként, majd elvégeztem a képzőművész-tanár szakot is. A vizuális művészet mellett zenével is foglalkozom. Számomra az alkotás jelenti az elsődleges utat a világ megismerése, megértése, és megélése felé. Ennek a szemléletnek a közvetítése pedig egy felelősségteljes, gyönyörű kihívás.



Eplényi Anna

Tájépítész-mérnök, rajztanár, 2 kislány elfoglalt édesanyja vagyok. 17 éve tanítok a Műhelyben, jelenleg mint annak vezetője szervezkedem. A Kós Károly Ének-zenetagozatos Általános Iskolában végeztem, ahol Sinkó István volt rajztanárom, ezalatt kezdtem diákként járni a GYIK-ba. A BCE Tájépítészeti Karán szereztem tájépítész-mérnöki diplomát 2005-ben (MSc), ezzel párhuzamos a Szegedi Tudományegyetem Rajz – Művészettörténet szakán pedig rajztanári végzettséget 2006-ban (BA). 2013-ban doktoráltam a Kalotaszegi Tájkarakter leírásából. Jelenleg a SZIE Kertművészeti Tanszékén adjunktusként szabadkézi rajzot, kerttörténetet, tájképfestészet-történetet, természeti geometriát, szobrászati modulokat és környezetpszichológiát tanítok magyar és angol nyelven, de mint vendég óraadó a BME, DE, és MOME-n, és több nemzetközi egyetemen is tanítottam korábban (Sheffield, Bécs, Jelgava, Tartu). A GYIK-módszertant kiterjesztem kreatív tájépítészeti óráimba és e két korosztály kölcsönösen inspirálja bennem egymást. A GYIK-módszertan témában egy tucat szakmai cikk és két könyv társszerzője (Jártamban-Kertemben és TÁJ-TÉR-TÁR).



Czenthe Kata

Tájrendező és kertépítő mérnökként főként egyedi fajátszóterek tervezésével foglalkozom, a Gyik Műhelyben való oktatást pedig sok éve az egyik legkedvesebb mellék-elfoglaltságomnak tekintem, ahol pedagógus énem találkozhat a kreatív alkotóművész énemmel és különleges gyermek-alkotásokban formát ölthet.
2016 óta vezetjük önálló foglalkozás-sorozatunkat festőművész kollégámmal, Tettamanti Ádámmal, ahol korszakokon és technikákon átívelő izgalmas tematikákkal kísérletezünk..
Egész gyermekkorom a GYIK Műhely szemléletében telt el, és belém ivódott valami abból az ősi alkotó erőből, ami szükséges ahhoz, hogy a gyermekeknek szívvel-lélekkel át tudjunk adni valamit abból a csodából, amivel a való életben, átlagos környezetben soha nem találkoznának.
Hiszem, hogy minden gyermekben életkortól, szociális és társadalmi helyzettől teljesen függetlenül benne van az alkotás vágya, s legfőbb szándékom ezt az alkotói vágyat elősegíteni, napvilágra hozni csodaszép alkotásokban.



Poór Dorottya

Poór Dorottya vagyok, képzőművész.
2017-ben végeztem a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Főként kollaboratív, részvételen alapuló művészeti projektekben dolgozok, ezek a csoportos tapasztalatok alapozták meg a pedagógiai érdeklődésemet is. Az Átváltozó Egyesület tagja és a Tócsa tábor egyik szervezője vagyok. 2019-ben a Közért nevű alternatív pedagógiai és segítő csoport tagjaként dolgoztam középiskolásokkal is.



Kovács Réka

Kovács Réka vagyok, festő szakon végeztem a Képzőművészeti Egyetemen és ugyan itt szereztem meg a művésztanári diplomámat is. Ezt megelőzően a Szegedi Tudományegyetem rajz-média szakát végeztem el. Tanítottam alapfokú művészeti iskolában, tartottam művészeti táborokat, a Gyik Műhelyben pedig 2018 óta vezetek ovis és kisiskolás csoportokat Varga Virággal, ahol a művészet nyelvén kapcsolódva bátorítunk, nevetünk, figyelünk és tanulunk egymástól. Mindeközben három kisgyermek édesanyja is vagyok.